18. 9. 2020 Od

Mít úspěch i v zahraničí

Když podnikáte a daří se Vám, určitě se začnete dříve či později ptát, zda by nebylo možné úspěšně začít podnikat také v zahraničí. Přiznejme si to na rovinu. Česká republika není právě největší. To znamená, že ani klientela není zrovna co do počtu bohatá. A bohatá nejen do počtu. Příjmy českých občanů jsou nesrovnatelně nižší než například Němců či Rakušanů a to se projeví i na menší ochotě utrácet za zboží či služby. Řekněme to jednoduše, Češi obrátí korunu hned několikrát.
modrá fixa
Jako podnikatel určitě toužíte po tom prosadit se také v zahraničí. Může to být snadnější, než se zdá. Velký potenciál určitě můžete získat v Polsku nebo Německu, které mají mnoho obyvatel. Také Slovensko, i když je velmi malé, může přinášet určité možnosti, protože je to prostě srdcová záležitost jak pro nás, tak pro Slováky. Pro začátek se zaměřte na sousední státy. Šance na úspěch tu je. Ale neměli byste podceňovat důležité skutečnosti.
palec nahoru

Prvotřídní služby a jazyková vybavenost

Například to, že na zahraničním trhu můžete uspět jedině tehdy, když budete nabízet prvotřídní služby či zboží.Ale ani to není vše. Samozřejmostí by měla být také jazyková vybavenost. Pokud plánujete obchodovat s Německem či Rakouskem, rozhodně se neuklidňujte tím, že se všude domluvíte anglicky, totéž platí, pokud začnete podnikat v Polsku nebo Maďarsku. Tak nějak to více klape, když se s potenciálním zákazníkem bavíte v jeho rodné řeči. Proto je důležité zaměstnat ve své firmy lidi, kteří mají jazykové kompetence. Z toho důvodu je stále velmi žádoucí učit se německy. Toto je řeč, která otevírá brány do podnikání. Mnoho lidí si to neuvědomuje a zaměřuj se především na angličtinu, ale není dobré němčinu podceňovat. Naštěstí v Čechách je mnoho lidí ze smíšených manželství, takže zvládají maďarštinu, slovenštinu nebo polštinu jako rodilí mluvčí.